【エアコン本体が作動しない】

温風・冷風が出ない場合や異音がする場合、エアコンが作動しない場合は下記方法をお試しください。

①暖房/冷房設定になっているかご確認をお願いいたします

②フィルターの汚れをご確認していただき、清掃が必要であれば清掃をお願いいたします。

③コンセントの抜き差しをお試しください。

④エアコンを暖房運転で使い続けていると、冷気を外に吐き出す「室外機」のファンに霜が降りてしまうことがあります。そのため、一般的なエアコンは定期的に室外機の霜を取る「霜取り運転」をおこないます。

霜取り運転の最中は暖房機能が使えなくなることが多いため、暖房モードなのに温風が出てこないときは霜取り運転をおこなっているのかもしれません。

通常は10分から20分ほどで霜取り運転は終わるので、しばらくエアコンを付けたままお待ちいただいてください。

⑤上記をお試しいただいても正常に作動しない場合、型番とメーカーがわかる写真(エアコン本体の底部部分、側面もしくはリモコンの裏側に記載あり)の撮影をし、こちらまで症状記載、エラーコードが確認できればエラーコードと併せて送付をお願いいたします。


【Air conditioner is not working】

If the AC does not start, or warm or cold air does not come out, or has some strange sound, please try below:

①Please check if it is on the right mode. (暖房:heater/冷房:cooler)

②Please check the filters and clean them if needed.

③Plug it in and out of the outlet.

④For heating function, it might take 10 to 20 minutes to start for warm air to come out, since it takes some time to heat the outdoor unit. Please wait for a while.

⑤If it does not work properly after trying above, please take a picture of the brand and type of the AC (you may find it on the bottom or side of the AC, or on the back side of the remote controller) and send it to us here with the specified symptoms and error code if there is one.




【エアコンの効きが悪い】

ご入居時から気になる場合は、メーカー・型番をご確認の上、こちらまでご連絡をお願いいたします。

ご入居後は、定期的にエアコンのクリーニングをお願いいたします。

エアコンにホコリが詰まっていると効きが悪くなってしまうことがございます。

ぬるま湯か薄めた台所用中性洗剤に浸した柔らかい布をかたく絞り、汚れを拭き取った後、乾拭きをしてください。

その際、必ずブレーカーを「切」にしていただくか、コンセントを抜いてください。


外気温が高くなると、設定温度の通りに室内が十分に冷えない場合がございますので、

送風口の冷気を確認し、適宜設定温度のご調整をお願いいたします。

上記に該当しない場合はエアコンの故障が考えられますので、メーカー・型番をご確認の上、

こちらまでご連絡をお願いいたします。


【Not working well】

If it is not working well from the beginning of your stay, please check the brand and type and contact us here.

Please regularly clean the filters and the louvers.

If the air conditioner is dirty with dust, it may work less effectively.

Please wipe out any dirt with a soft cloth dampened with warm water or diluted kitchen detergent, and then wipe dry. 

At that time, please be sure to disconnect the outlet.


When the outside air temperature rises, the room may not be cooled sufficiently according to the set temperature.

Please check the air at the ventilation port and adjust the temperature.

If the air conditioner may have a malfunction, please check the brand and the type and contact us here




【エアコンからポコポコ音がする】

エアコンの運転と換気扇を同時にご使用されている場合、ドレンホースから屋外の空気が入り、ポコポコと音がすることがあります。

下記をお試しすることで改善されることがあります。

・お部屋の換気口を開ける

・少し窓を開ける

・換気扇を止める

・ドレンホースの先端の向きを変える


【Clicking sound from Air Conditioner】

When using the air conditioner and the ventilation fan at the same time, outdoor air may come in through the drain hose and make a clicking sound. Please try below to fix the problem.

・Open the air vent.

・Open windows slightly.

・Stop the ventilation fan.

・Change the angle of the drain hose.




【エアコンの異臭】

エアコンからのにおいが気になる場合は、以下をお試しください。


①高温で1時間以上送風運転

窓を開けて、エアコンを高温に設定し送風運転を一時間以上行っていただけますでしょうか。

乾燥に弱い性質があるエアコン内部のカビ菌のほとんどを死滅させる効果がございます。


②冷房を27度以下の低温に設定

冷房にしたときに臭いを感じた場合は、設定温度を27度以下の低い温度にしてみてください。

設定気温を低くすると臭いの成分が空気中に蒸発しにくくなり、臭いを感じにくくなります。


また、ご入居日以降エアコンを使い続けますと、フィルターにホコリが溜まり、カビや異臭の原因になりますので、定期的に清掃をお願い致します。

ぬるま湯か薄めた台所用中性洗剤に浸した柔らかい布をかたく絞り、フィルターの汚れを拭き取った後、乾拭きをしてください。

その際、必ずブレーカーを「切」にしていただくか、コンセントを抜いてください。


【Smell from Air Conditioner】

Please try below if you notice smell from AC.


①Set to blast mode and high temperature over 1 hour

Please open the windows in the room and use blast mode (送風)for over an hour.

It has the effect of killing most of the mold spores in the air conditioner.


②Set lower than 27℃ when using cooler mode

If you notice smell when using cooler mode (冷房), please set it lower than 27℃.

It will prevent the odor to evaporate in the air.


Also, please regularly clean the filters and the louvers to prevent bad smell and mold.

Please wipe out any dirt with a soft cloth dampened with warm water or diluted kitchen detergent, and then wipe dry. 

At that time, please be sure to disconnect from the outlet.




【エアコンのリモコンが作動しない】

電池切れの場合、ご契約開始から7日以内にご申告をいただきますと、当社にて電池にの交換対応をさせていただきます。

交換ご希望の場合は、こちらまでお問い合わせください。

ご契約開始8日以上経過の場合は、お客様ご自身にて交換対応をお願いします。


【Remote controller is not working】

If the battery is out, we will replace it as long as you contact us within 7 days from your lease start date.

Please contact us here for the battery replacement. 




【エアコン使用時の注意事項】

室外機付近にお荷物を置かないようご注意ください。

エアコンは、使い続けるとフィルターにホコリが詰まり、臭いやカビの発生原因となります。

定期的にこまめな清掃をしてください。


【Precautions when using Air Conditioner】

Please do not leave anything around the outside unit.

Please regularly clean the filters and the louvers.

If the air conditioner is dirty with dust, it may work less effectively.